Menu info@ambvlezenbeek.be 02/569.07.24
Nieuws
Onze school
Info
Klassen
Schoolgebeuren
Kalender
Documenten
links
Contact

Thema ‘Op de boerderij’

 

De voorbije twee weken werkten we rond het thema Jules en Anna op de boerderij.


We maakten zelf tractors met keukenrollen en onze eigen voetjes.

We schilderden samen een grote tractor.
We maakten kronen van koetjes en schilderden koeien in de wei.

We hadden ook Bella de koe in onze klas, we zagen dat haar uier helemaal dik stond, het was aan de kleuters om de uier leeg te maken door aan de spenen te trekken. Dat vonden ze heel leuk 😀
We vierden de verjaardag van Norah want zij werd op haar beurt 3 jaar! Hipperdepip Norah!
Er kwamen al enkele mama’s en papa’s in onze klas spelen t.a.v spelletjesmaand.
Alvast dank hiervoor! J

We speelden een silhouette spel en maakten dit nadien op papier, we speelden een bingo rond de boerderij en mochten zelf in de boerderij-hoek met de tractors rijden en stro ophalen.
We keken naar tiktak en een poppenspel over boer Boris.
We maakten op het einde van de week onze eigen milkshake.
Recept: (Lactosevrije)melk – banaan – aardbei en een beetje water.
Dit allemaal samen mixen met blender of een mixer en de milkshake is klaar om te drinken.
De kleuters hebben ervan gesmuld en vonden het heel lekker J
De kippen zijn terug op onze school, op vrijdag is het onze taak om bij de kippen te gaan.
We mogen de kippen eten en drinken geven en de eitjes rapen.
Deze eitjes worden dan op onze school verkocht.

De boodschap is als jullie interesse hebben in een doosje eieren om snel te zijn 😉
Op is op! 😉
De centjes worden uiteraard gebruikt om eten te kopen en hun kotje te onderhouden J

Volgende week werken we rond het thema “rollen,rijden,botsen’. Wie thuis iets liggen heeft (autotje, bal, busje,…) mag deze gerust meebrengen naar de klas.
Gelieve overal de naam op te noteren (initiale zijn ook voldoende 😉 )

In de kijker: Vastenvoettocht ten voordele van het Rode Kruis

In de kijker: Dankwoord Vriendendis

In de kijker: Betalende tombola Vriendendis